Wednesday, November 10, 2010

Otromen

“Aku bukan nak ngecek pulak” Pak Rasit berbisik perlahan.


“Udah jenoh..... Udah jenoh aku ke sane ke mari. Ni baru balik dari Jepun ni. Baru kejap tadi sampai”. Beliau berkata  sambil mengangguk sekali dua.

Terangkat kening dua orang pemuda yang mendengar kata-kata beliau itu tadi.

“ Kelmarin aku ke err... apename tempat tu. Peranshis. Aku pergi sana tak ada sapa pun tau. Aku memang nampak je macam ni tapi kome tak tahu”. Beliau bercerita lagi.

Kali ini dua pemuda tadi tidak lagi mengangkat kening tetapi mengangguk tanda setuju dengan kata-kata Pak Rasit.

“Tapi Jepun paling seronok. Sebab ape nak tau? Sebabnye aku jumpe Otromen. Tak ade le besor macam dalam tv tu. Baye-baye  aku je tingginye”.
Pemuda tadi mula menyepak kaki antara satu sama lain.

“Ini le die. Bile aku cerita kome tak pecaye. Kalau kome tak pecaya sangat pergi tanya anak aku tu ha, Mat Kukis”.

Dan Pak Rasit pun berlalu pergi dan hilang dalam kepekatan malam meninggalkan dua orang pemuda tadi yang hampir separuh mati menahan gelak.

1 comment:

nAmeLeSs said...

pergh, sonok ok bace blog kau... mau menangis ni bace arkib2 ko ni... best2...

Search This Blog