Saturday, October 16, 2010

Kempen Keluar Peluh

Peluh mula menitik. Rambut aku yang tadinya disikat kemas dan rapi kini sudah hilang kerapiannya. Ciri-ciri maskulin aku pun turut sama terjejas. Baju pun turut basah juga dan kebasahan itu lebih tertumpu pada bahagian ketiak.

Suara beberapa orang yang agak kurang hormat pada orang lain itu juga sedikit sebanyak menyumbang kepada suasana tegang ini. Seorang pakcik yang tadinya duduk kini dah berdiri sambil mengipas-ngipas menggunakan senaskah akhbar Kosmo kalau tak silap.

Keadaan macam itu berlarutan agak lama. Awek-awek mula hilang keunggulan. Mula-mula tadi aku tengok masing-masing senyum control ayu. Tapi sekarang masing-masing buat muka makhluk asing. Aku juga mula rasa nak maki orang belakang aku sebab badannya berbau makin kuat. Tapi aku simpan makian itu dalam hati bagi menghormati konsep 1 Malaysia.

Suara berborak pum pang pum pang makin menjadi-jadi tanpa kawalan. Sepatah haram aku tak faham. Bahasa yang digunakan agak asing bagi aku. Hindustan barangkali. Dan orang yang berborak itu juga orang hindustan barangkali. Barangkali juga mereka berasal dari Kelantan tetapi fasih berbahasa hindustan. Kebarangkalian ini juga membuat hati aku mula panas dan membara.

...................

Tren yang aku naik time tu rosak di stesen Kajang. 

Tayar pancit? Sebenarnya tren tidak menggunakan tayar jenis tiub mahupun tiubless. 

Aku sebenarnya suka naik kenderaan awam di Malaysia. Tapi apa yang buat semangat aku down adalah perkara macam ni. Tren delay. Tren rosak. Koc tengah untuk wanita. Benda macam ni yang buat aku menganak tirikan penggunaan kenderaan awam dalam aktivit harian. Walaubagaimanapun aku mesti cuba drive  tren suatu hari nanti.

Ps: secara tidak langsung aku telah mengkompelin Kementrian Kenderaan Awam.

1 comment:

Anonymous said...

xcerita ke psl awek awak

Search This Blog